Ką dovanoti klientams ir partneriams?

Kai iki artimiausių švenčių lieka tiek mažai, visuomet atsiranda bent keletas įmonių, kurios dėl didelio darbų krūvio nespėjo paruošti Kalėdinių dovanų savo klientams. Dovanoti nesinori bet ko, o ir biudžetas dažnai būna ribotas, todėl šis dovanų bumas netikėtai virsta galvos skausmu marketingo skyriui.  Kad būtų šiek tiek lengviau skubame į pagalbą ir siunčiame jums keletą gairių, kurios padėtų surasti artimiausią kelią iki tinkamiausios dovanos jūsų klientui:

1. Dovanos nerenkančios dulkių

Taip, praktiškos dovanos visada yra vienas geriausių sprendimų. Oi, kiek pasirinkimo nuo darbo kalendorių iki puodelių su įmonės logotipu! Tik, va, bėda, apie tai tikriausiai pagalvojote ne tik jūs. Ypač paskutinę minutę. O ir klientai, spėjame, mažų mažiausiai nori apsikrauti prekinių ženklų gausa: rašikliai, liniuotės, akinių dėklai, kalendoriai, USB raktai ir ant visų jų skirtingi logotipai, aiškiai rėkiantys „TAI PADOVANOJOME MES!“. Galbūt palikime tai verslo mugėms ar kitiems dalykiniams renginiams? Kalėdų laikotarpis puiki proga priminti savo klientui, kad jis jums rūpi, todėl mažos dovanos nebūtinai – prastos dovanos. Medaus indelis, rūšinė arbata, kava, karšto vyno prieskoniai, šalikas ar net Kalėdinis sausainių rinkinys, bilietai į teatrą pradžiugins ištikimiausius paslaugų pirkėjus.

2. Idėjos, kuriomis verta tikėti

Kartais užtenka tik paprasto Kalėdinio sveikinimo, kuris siųstų nuoširdžią žinutę. Kodėl tokio sveikinimo neįprasminus dvigubai? Tai padaryti galite paprastai: nusipirkite atvirutę iš „Laimingi mūsų namai“, užrašykite nuoširdų sveikinimą ir išsiųskite savo klientams. Juos pasieks gausūs linkėjimai, o pinigai, kuriuos išleidote atvirukams, atiteks „Vilniaus moterų namams“. Tokių ir panašių iniciatyvų Lietuvoje yra daug, tiesiog išsirinkite savo įmonei arčiausią širdies ir dalinkitės džiaugsmu dvigubai!

3. Naujos žinios

Pasidalinkite savo žiniomis su tais, kurie jau kartą patikėjo jumis: paruoškite vizualiai patrauklią atmintinę iš savo darbo srities, kad ateinančiais metais būtų kur kas patogiau bendradarbiauti. Na, o jei jūsų darbo sritis turi tendencijas (rinkodara, grafinis dizainas, web dizainas ir t.t.), tuomet supažindinkite klientus su ateinančių metų naujienomis. Nieko nėra geriau, kaip artėjančius naujus metus pasitikti su atnaujintomis žiniomis.

4. Dovanok tai, ko reikia

Jei biudžetas Kalėdinėms dovanoms nenumatytas išvis (o būna ir taip), tuomet geriausia dovana – jūsų paslauga. Tikime, kad klientas maloniai nustebs, jei padovanosite savo paslaugų, kurių jam labiausiai reikia. Pavyzdžiui: jei dirbate teatre, galite padovanoti bilietus į spektaklį. Turint automobilių plovyklą, jūsų klientas bus maloniai nustebintas, jei vieną plovimą gaus dovanų. Vadovaujant kavinukei, savo klientus galite pakviesti puodeliui kavos. Sąrašas gali būti begalinis, tik viskas priklauso nuo jūsų dosnumo.

5. Nepabostančios nuolaidos

Ir pats paprasčiausias sprendimas – nuolaidų rinkinys nuolatiniams klientams. Tai bus ta dovana, kuri išgelbės „degančio“ marketingo skyriaus vadybininkus. Pasitelkite šiek tiek originalumo ir klientams po virtualia Kalėdų eglute pakiškite glėbį viliojančių nuolaidų. Gražių artėjančių švenčių ir kūrybiškų sprendimų!